Sri Lanka 2024, naar Jaffna

5 februari 2024 - Jaffna, Sri Lanka

Maandag 5 februari, naar Jaffna
We vertrekken uit Anuradhapurna terwijl we uitgezwaaid worden door de staff van het hotel. Heel grappig.

Vandaag reizen we 1e klas per trein naar Jaffna. De trein is viezig en plakkerig maar biedt veel ruimte. Het is comfortabel reizen.

Aangekomen in het Valampuri hotel in Jaffna duurt nog lang voordat de kamers klaar zijn. Dus gaan we eerst maar lunchen. Jolante heeft haar handtas met paspoort, geld en pasjes in de trein laten liggen. Gelukkig wordt hij weer terug gevonden, met paspoort maar zonder geld en betaalkaarten. Mahendra gaat hem met Jolante ophalen op het volgende treinstation en daarna naar het politiebureau om aangifte te doen.

Ondertussen gaan wij met Susil een stadsbezichtiging doen. We bezoeken de tempel van Hanuman, nog wat andere tempels, hindoeïstisch en boeddhistisch én een bad waar stellen komen baden die zwanger willen worden.

Als we in de bus komen blijkt Jos zijn rugzak kwijt te zijn. Nee he, niet nog een, wat een dag. Gelukkig heeft Mahendra die tas in de lobby van het hotel gezet. Opluchting.

De eerste 2 tempels stellen niet zoveel voor, het bad ligt aan zee maar er zijn alleen mannen. De derde tempel (hindoeïstisch) is echt mooi en de laatste is het mooiste. Eerst mogen we niet naar binnen maar iets later toch wel. De mannen moeten hun shirt uit, ik moet een sarong aan. Er is een viering bezig, wij lopen er in mee. Het is mooi en indrukwekkend. Blij dat we dit mee mochten maken.

Er is hier in Sri Lanka weinig gelegenheid om 's avonds op pad te gaan naar een restaurantje. Dus eten we eigenlijk elke maaltijd gezamenlijk met de groep. Het zijn stuk voor stuk aardige mensen dus heel erg is dat niet.

1. Wil B.:
    5 februari 2024
    Fijn dat het een leuke groep is Betty. En jullie hebben al weer leuke dingen gezien en gedaan.

Jouw reactie