Sri Lanka 2024, naar Kandy.

13 februari 2024 - Kandy, Sri Lanka

Dinsdag 13 februari, naar Kandy.
Om 6 uur staan we op, we houden het niet meer uit op de matjes. Onze lijven protesteren aan alle kanten. Het was een geweldige ervaring maar ik ben blij dat we nu weer weg gaan. De weg naar beneden is glibberig doordat het geregend heeft vannacht. Hanny, Annemarie en René glijden onderuit. Met hulp van Will komen wij beiden gelukkig heelhuids bij de jeeps aan.

We hobbelen weer naar de bus en als iedereen weer in de luxe bus zit gaan we op weg naar Kandy. Het kamperen was leuk, heel erg primitief, slapen op een tuinkussen was afzien, het eten was fantastisch, de mannen die er werken vriendelijk en heel behulpzaam en de omgeving was wonderschoon. Wij zijn blij dat we dit hebben meegemaakt en we zijn ook heel blij dat we terug gaan naar de bewoonde wereld.

In Matale stoppen we bij een kruidentuin waar we een rondleiding krijgen. Nee he, dit is gewoon een ordinaire verkoopshow. Ooit hebben we besloten om hier nooit meer aan mee te doen. De gids is nogal dominant, maar wij ontsnappen. We lopen zelf wat rond, krijgen een massage, ik hoofd, nek, rug, Will ook nog de benen. Dat is wel fijn, zeker als we bedenken dat de rest van onze groep al die tijd met die gids opgescheept zit.

Na de lunch rijden we door naar Kandy. We verblijven in hotel Casamara dat in het centrum van de stad ligt. Leuk om eens in de levendigheid te logeren. Allereerst springen we onder de warme douche want we voelen ons een beetje viezig na het kamperen. Lekker hoor, daar knapt een mens van op.

Dan gaan we naar een dansvoorstelling van de Kandy-dansers. Zij laten in hun show een aantal van de traditionele Sri Lankaanse dansen zien. De show duurt een uur en het is echt de moeite waard. Een mooie en afwisselende show van oa. dansende meisjes, mannen die salto's maken en vuurspuwers. Als uitsmijter lopen dansers over het vuur. Indrukwekkend.

Het diner hoeft nu eens niet met de hele groep genuttigd te worden. En wij willen nu eens geen buffet. Hoewel het eten hier echt lekker is willen we wel eens een keertje a la carte eten. Met Ann en Marc, de belgen uit onze groep, zoeken wij een restaurantje, eten pepersteak en chickenbrest met groenten en patat, en hebben een gezellige avond.

En dan verlangen wij er naar om vannacht weer op een normaal matras te kunnen slapen. Goodnight.

1. Sonja:
    13 februari 2024
    Wat een mooie verhalen weer Betty, ik geniet ervan net of ik het een beetje zelf meemaak zo schrijf je zo gaaf nou genieten nog maar tot 3 maart dan maar weer
  2. Wilma:
    14 februari 2024
    Voel bijna de pijn van op het tuinkussen.
    Dan doet een massage wonderen.

Jouw reactie