Sri Lanka 2024, Kandy.

14 februari 2024 - Kandy, Sri Lanka

Woensdag 14 februari, Kandy. Je zou denken dat je lekker slaapt als je weer in een gewoon bed kan liggen maar wat heb ik beroerd geslapen vannacht. En vooral heel erg weinig.

Als eerste gaan we naar de beroemde "Tempel van de Tand". Ik merk dat ik een beetje tempel en boeddha moe wordt. Dan terug naar het hotel en na een half uurtje gaan we op citytour. Mahendra woont in Kandy dus dit is een thuiswedstrijd voor hem.

Eerst worden we gedropt in een gem-museum (gem=edelsteen). Gatsie, alweer een verkoopactie. Hoewel het best interessant is om te zien hoe de juwelen gemaakt worden is de winkel niet aan ons besteed. Daarna naar een houtsnijwerkfabriek. Alweer een winkel. Knap en mooi houtsnijwerk te zien maar ik wil al die winkels niet. Had ik dit geweten was ik niet mee gegaan. Beslist geen aanrader.

Daarna rijden we nog door de oude sloppenwijk van Kandy maar mijn ogen vallen steeds dicht dus ik krijg daar niet veel van mee. Na afloop lunchen we met Ann en Marc en dan gaan we even een tukkie doen.

Op zich is Kandy een leuk, levendig stadje wat je het best op eigen gelegenheid kan verke1¹nnen. Skip de stadstour en ga struinen op de bazaar, in de vele winkeltjes of bezoek de botanische tuinen. Prima zelf te regelen.

Een groot deel van de groep gaat zich laten masseren. Wij gaan weer met Ann en Marc eten. We vinden een fijn restaurantje waar het eten echt verrukkelijk is. Na afloop gaan we nog even naar het dakterras/bar van het hotel waar we een cocktail nuttigen. Vandaag gaan we pas om 23.00 uur naar bed, uitzonderlijk laat haha.

Jouw reactie