Sri Lanka 2024, naar Nuwara Eliya.

15 februari 2024 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Donderdag 15 februari, naar Nuwara Eliya.
We verlaten Kandy en gaan de bergen in. Op weg naar Nuwara Eliya, een oud "hillstation" waar vroeger de Britten verkoeling zochten en tegenwoordig de Sri Lankanen.

Onderweg rijden we door prachtige theevelden en stoppen we bij een theeplantage. Daar krijgen we uitleg over thee, bekijken we de theefabriek en drinken we van verschillende soorten een kopje. We zijn tenslotte in Ceylon.
Uiteraard komen we dan weer in een winkel waar we niets kopen.

Verder gaat de rit weer tot we in Nuwara Eliya aankomen. Het is een gezellig plaatsje dat vol staat met koloniale gebouwen. We blijven hier anderhalf uur om rond te kijken en te lunchen.

We stappen over in een shuttlebus die ons naar Oak Ray Summer Hill Breeze hotel bovenop een berg brengt. Het is een klein hotel met gigantisch veel trappen. We hebben een fantastisch uitzicht over de stad. De kamers liggen verspreidt over het terrein. Het enige nadeel is de enorme hoeveelheid trappen die we moeten nemen. Maar ach.... is goed voor de conditie.

We dineren a la carte in het hotel en hebben een gezellige avond met Ann, Marc, Els en Mahendra.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Jouw reactie