Sri Lanka 2024, Nuwara Eliya.

16 februari 2024 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Vrijdag 16 februari, Nuwara Eliya.
Het is koud in Nuwara Eliya. Vannacht fantastisch geslapen onder een dekbed. In onze kamer geen airco maar een kacheltje wat we niet gebruikt hebben vannacht.

We konden vandaag op excursie naar Horton Plains NP. Vertrek om 5.30 am, ontbijtpakketje mee, 3 uur wandelen, kosten €60,00. Ik ga niet mee, dan ga ik de groep ophouden. Will denkt in eerste instantie wel mee te gaan maar ziet er toch vanaf. Uiteindelijk gaan alleen Tessie, Annemarie en Petra.

Als wij om half 8 gaan ontbijten hangt er een dikke mist. Ach... da's sneu voor de wandelaars. Hopen dat het daar iets beter zal zijn. Wij besluiten met Ann, Marc en Sija het meer rond te gaan lopen. Helaas begint het te spetteren dus regenjassen mee.

Als we na een half uurtje bij het meer komen gaat het echt regenen. We besluiten maar koffie te gaan drinken. We krijgen de drankenkaart. Graag 1 cappucino. Hebben we niet.
Dan graag 1 koffie. Hebben we niet.
Thee dan? Hebben we niet.
Vers fruitsapje? Warme chocomel? Hebben we niet.
Ehh... wat heb je dan wel?
Alleen nescafe.
Laat dat nou net hetgene zijn wat wij allemaal heel vies vinden. Dus laat maar.

We blijven nog even zitten tot de regen minder wordt en dan gaan we op pad. Het miezert, de mist hangt laag, er is niemand, de huurbootjes liggen er verloren bij. Het ziet er allemaal een beetje triestig uit. Als we de 7 km om het meer zijn gelopen zijn we zeiknat. Maar na een dag in de bus gisteren is het toch fijn om even bewogen te hebben.

We nemen een tuktuk terug naar boven, naar het hotel. Even droge kleren aan voordat we naar het Grand Hotel gaan voor een high tea. Het Grand Hotel ziet er prachtig uit, wat een grandeur, statige trappen, grote kroonluchters, mooie zalen. Wat een luxe.

De high tea is fantastisch, heerlijk eten, een saxofonist zorgt voor een achtergrondmuziekje. Als hij "Sweet Caroline" speelt beginnen Jos en ik zachtjes mee te zingen. Ook de rest valt in en voordat we het weten is het super gezellig.

De saxofonist speelt een nummertje in een andere zaal maar komt al snel weer terug. Bij jullie is het veel gezelliger zegt hij. Haha, dat snappen wij wel, lijkt mij ook leuker om te spelen voor publiek dat reageert.

Terug in het hotel praten we nog wat na met de hele groep alvorens naar bed te gaan. Al met al was het ondanks de regen toch weer een leuke dag.

1. Wilma:
    16 februari 2024
    Zo fijn om je verhalen te lezen en je foto's te bewonderen.

Jouw reactie