Sri Lanka 2024, naar Polonnaruwa

9 februari 2024 - Polonnaruwa, Sri Lanka

Vrijdag 9 februari, naar Polonnaruwa
De deur van de ontbijtzaal is op slot. Lekker dan. Als uiteindelijk de deur open gaat blijkt het ontbijt niet klaar. De pannenkoekjes komen steeds met aantallen van 3. Schiet lekker op zo voor 20 man. Ik eet wel iets anders. Het spijt mij niet om hier te vertrekken.

We stoppen bij een meer en rijstvelden voor een fotostop. En dan bij een yoghurtmaker. Hier krijgen we een potje buffelo-curd, heel vet en echt lekker. Lijkt op griekse yoghurt.

Volgende stop bij Habarana. Onderweg spotten we onze eerste olifant met jong. We zouden een ritje met een buffelkar gaan maken maar dat wordt een karretje achter een trekkertje. Buffels mogen geen kar meer trekken, dat is dierenmishandeling. Ik denk dat de PVDD hier is geweest. Trekkertje is ook leuk.

Onderweg komen we allemaal buffelkarren tegen. Waarschijnlijk geen Nederlanders, haha. Na een mooi ritje over rode zandpaden door de jungle komen we bij een meer. Daar stappen we op bootjes en gaan we varen. Zo mooi, dat meer met al zijn waterlelies en vele vogels. Fantastisch.

Na het vaartochtje gaan we eten bij een lokale familie. Rijst met allerlei curry's. Heel erg lekker. De aapjes springen door de bomen, we zitten midden tussen de rijstvelden. Ook alweer zo mooi.

Met tuktuks gaan we terug naar de bus. Op naar Huluru Eco Park, een wild elephant safaripark, waar we met jeeps zo'n 3 uur rond gaan rijden. De omgeving is prachtig. We zien olifanten (veel), de kont van een visarend, een kuifarend, bijeneter, kameleon, nog meer vogels en nog veel meer olifanten.

Aangekomen in hotel Siyanco Holliday Resort checken we in. Mooie kamers, netjes schoon, mooi zwembad zo te zien maar het is donker. Daarna nog dineren en dan lekker naar bed.

Jouw reactie