Sri Lanka 2024, Trincomalee

8 februari 2024 - Trincomalee, Sri Lanka

Donderdag 8 februari, Trincomalee
Ik ontdek dat er bloedvlekken op mijn beddengoed zitten. Gadsie... wat vies. Ik vertel het Mahendra. Wil je een andere kamer vraagt hij. Dat hoeft niet maar ik wil schoon beddengoed zonder bloedvlekken. Ik baal er van dat ik dat gisteren niet gezien heb. Maar ja...

Er gaan er een aantal snorkelen op volle zee. De zee is echter nogal ruw dus ik ga niet mee. Will ziet er achteraf ook vanaf en wij gaan met een groepje mensen wandelen langs het strand.

We komen bij een klein vissersdorpje waar we door de smalle straatjes dwalen. De bevolking is heel vriendelijk en als er een man op een brommertje stopt om een praatje te maken vraag ik hem of ik een foto van hem mag maken.

Ja hoor zegt hij. Wil je mijn huis en mijn familie ook zien? Kom maar mee. Er worden overal stoelen vandaan geplukt. Willen jullie iets drinken? Nee dat hoeft niet. Hij blijft aandringen en uit beleefdheid drinken we maar wat.  Daarna geven we hem een fooi en dan gaan we weer. Dit soort dingen is zo leuk.

We lopen nog wat verder langs het strand en uiteindelijk gaan we ergens iets drinken en lunchen. De kok komt een praatje maken, een leuke, vlotte gast. Ik maak alles vers klaar zegt hij. Hij is er trots op en terecht. Het eten was echt heerlijk. Als we hier langer bleven zou ik hier morgen weer gaan eten.

We gaan op pad en komen bij een giga kudde zeer tamme damherten. Ze lopen gewoon los rond en ze worden net gevoerd. Wij krijgen ook wat groenten in onze handen gedrukt en de hertjes knabbelen daar gretig aan. Echt leuk.

We gaan Fort Frederik, gebouwd door nederlanders, bezoeken. Is niet erg indrukwekkend. Op de punt van de rots waar het fort op staat ligt een hindoeïstische tempel, Koneshwaram, gewijdt aan Shiva. Veel jonge stellen komen in deze tempel bidden voor kinderen en als dat gelukt is brengen ze een miniatuur wiegje naar deze tempel als de baby 3 maanden is. Overal zie je deze wiegjes hangen.

Daarna kunnen we nog even winkelen (ik scoor alweer een jurkje. Maar passen in lastig over je kleren heen. Eenmaal terug in het hotel blijkt dit jurkje toch krap zat te zijn. Jammer hoor.

We eten op het dak bij Dutch Bank Cafe. Will gaat voor spaghetti bolognese en ik kies voor vegetable kottu. Beiden erg lekker. Daarna terug naar het hotel en lekker onze bedjes in die nu schone lakens hebben.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wilma:
    8 februari 2024
    Wat bijzonder om damherten te kunnen voeren!

Jouw reactie