Sri Lanka 2024, Polonnaruwa

10 februari 2024 - Polonnaruwa, Sri Lanka

Zaterdag 10 februari, Polonnaruwa
We gaan fietsen. De fietsen zijn uiteraard geen e-bikes en voor het mooi veel te klein. Maar ze rijden goed.

We gaan op weg, de route is prachtig. We fietsen door de fel groen gekleurde rijstvelden, zo mooi. We zien toekans, jackfruit, zwarte pepers, groene sinaasappels enz. Bij alle huizen komen de kinderen naar de dijk rennen om te zwaaien en te groeten. Dat is zo leuk.

Halverwege gaan we bij locals thee drinken. We krijgen kokosroti met kokosnootsambal, erg lekker. We drinken thee uit een kokosnootschil en ze laten zien hoe ze bakstenen maken.

Marjel zit op de wc. Plots valt de deur uit het hokje en stort het gedeeltelijk in. Marjel zit met haar broek op de knieën tussen de ravage, haha.

En verder gaat de route weer. Mijn lijf begint wat te sputteren, mijn knieën krijgen het lastig. Maar ik geef niet op. De route is nog steeds mooi maar een paar kilometer verder begint ook mijn stuitje te protesteren. Voor mij een teken om het op te geven. Best jammer.

De chauffeur van de bezemwagen zet mijn fiets achterin zijn truck. Ook ik moet daar zitten omdat Queen Elisabeth (Els die niet kan fietsen vanwege de hechtingen in haar knie) al voorin zit. Maar ik vind het wel grappig om in de laadbak van de truck mee te rijden.

De middag kunnen we wederom op de fiets mee naar de meer dan 1000 jaar oude tempelruïnes waar Polonnaruwa bekend om staat. Wij besluiten om niet mee te gaan maar een middagje rustig aan te doen, beetje slapen, beetje lezen, beetje zwemmen. Ook heel erg fijn. Degenen die wel mee gingen zijn erg enthousiast.

's Avonds gaan we ergens uit eten, alweer zo lekker. Het eten hier is gewoon fantastisch. Terug in het hotel werk ik even mijn site bij. Morgenochtend moeten we om half 6 ontbijten. Er komt nu een paar dagen geen bericht omdat we een paar nachten in de bergen gaan kamperen. Uiteraard hebben we daar geen bereik.

1. Marion Ringeling:
    12 februari 2024
    Kamperen als op luchtbed in tentje??? Ben benieuwd naar de foto😉veel plezier!!!
  2. Betty:
    13 februari 2024
    Kamperen als op een soort van tuinstoelkussen in een tentje inderdaad.
  3. Els:
    13 februari 2024
    Nou Betty succes in de bergen en ik hoop voor je dat je lijf een beetje wil meewerken!!

Jouw reactie