Sri Lanka 2024, naar Trincomalee

7 februari 2024 - Trincomalee, Sri Lanka

Woensdag 7 februari, naar Trincomalee
We vertrekken uit Jaffna. Vandaag een lange reis van iets van 7 uur. Maar eerst bezoeken we nog het Dutch Fort, gebouwd door de Portugezen. Heel logisch. Het fort ligt aan de kust en we hebben een prachtig zicht over de lagunes. Het is een ruïne maar wel een mooie. Wij houden er van om door ruïnes te dwalen. Leuk tijdverdrijf.

Onderweg stoppen we bij een supermarkt waar we naar het toilet kunnen en waar we iets te snacken moeten kopen voor de lunch want hierna komen we niks meer tegen. Dat worden banaantjes en een zakje chips. Veel meer is er niet te koop.

We komen even na 2 uur aan in het Trincolamee Beach Resort. Ze hebben een groot zwembad en we hebben uitzicht op zee. Helaas is de zee te wild om er te zwemmen. Jammer.

Het hotel is een beetje sjabie maar we zijn ook wel erg verwend tot nu toe. De deur naar ons balkon kan niet op slot. Dat vind ik niet zo fijn. De badkamer is niet echt schoon. De lift is kapot dus we moeten met de trap naar de 3e verdieping. Is goed te doen dus who cares.

De zee is te wild om in te zwemmen dus gaan we langs het strand wandelen. Het strand is smerig, ligt vol met vuilnis en aangespoelde rotzooi. Niet echt aantrekkelijk. Na een wandelingetje en even uitwaaien gaan we terug naar onze kamer.

We eten in het hotel om half 8. Tenminste..... dat was de bedoeling. Helaas beschikken ze over slechts 1 menukaart, blijken ze niet genoeg bier koud te hebben staan, hebben de obers geen flauw idee waar ze mee bezig zijn, krijgen we halve maaltijden.... of geen maaltijden en al helemaal niet tegelijk. En daar hoeven we maar 2 uur op te wachten. Afrekenen moet morgen want er is geen wisselgeld. Oke maar dan wil ik wel mijn rekening controleren. Ergens worden 5 briefjes vandaan getoverd en rekenen ze 1000 roepies teveel omdat ik een koud biertje dronk ipv een lauwe (wel een ander merk). Sorry, dat betaal ik niet, jullie zeiden dat het voor dezelfde prijs was. Ik krijg gewoon medelijden met die jongens, ze zien er zo onbeholpen uit en ze doen echt wel hun best. Uiteindelijk heb ik een juiste nota, wel een erg dure voor een prakkie dat 2 uur te laat kwam en waar zoveel peper in zat dat het maar net aan te eten was. Maar ach... we zijn in Sri Lanka.

1. Wil B.:
    8 februari 2024
    Oeps, dat was niet helemaal wat jullie hadden verwacht in het hotel..... Maar zoals altijd hebben jullie er weer het beste van gemaakt!

Jouw reactie