Stellingenpad deel 1/dag 1: van Boschoord naar Wateren.

9 september 2023 - Wateren, Nederland

Vandaag gaan we op wandelvakantie met de honden. Doel is om een stuk van het Stellingenpad te lopen, nl. van Appelscha naar Belt-Schutsloot. We zullen niet perse in die volgorde lopen, het zal kriskras door elkaar gaan.

We streven ernaar om om 10 uur weg te rijden. Dat lukt niet, het wordt 11.15 uur. Ook prima. We rijden richting Wateringen waar we een huisje hebben gehuurd bij Landal Hunerwold State. We lunchen bij Residence Eese in De Bult (nog nooit van dit gehucht gehoord).

Omdat we pas om 16.00 uur in ons huisje kunnen besluiten we de auto op Parkeerplaats Nationaal Park Drents-Friese Wold bij Hoeve Boschoord aan de Boylerweg in Doldersum neer te zetten en alvast een paar kilometer van het Stellingenpad te lopen.

Halverwege bedenken we dat we eigenlijk net zo goed naar Hunerwold State door kunnen lopen en daar een fiets huren om de auto weer op te halen. Zo gezegd, zo gedaan.

De wandeling door het Drents-Friese Wold is mooi, het is droog, de zon schijnt en eigenlijk is het net iets te warm. Voor ons en zeker voor Jans en Jet. Hopen dat het morgen iets minder warm is.

Als we aankomen op het park checken we in en huren een fiets. Jeempie, zegt de mevrouw achter de balie, ik wil hier eigenlijk geen geld voor vragen, het is maar 20 minuutjes fietsen. Weet je wat, breng ons maandag maar iets lekkers voor bij de koffie en dan mag je nu die fiets zo gebruiken. Top, da's een mooie deal. Dank je wel.

Na een half uur belt Will, hij kan de auto niet meer vinden. Huh?? Ik heb het adres toch ingetypt?? Waar ben je dan nu?? Hij fietst richting Diever. Nou keer maar om want dat klopt niet. Uiteindelijk lukt het hem om de auto te vinden en terug te komen op het park.

Wat voor mij een enorme tegenvaller is..... we hebben 7,5 km gelopen en ik verrek van de pijn. Ik weet niet of ik morgen in staat ben om te gaan wandelen. Ik baal.... ik had toch gehoopt tussen de 10 en 15 km per dag te kunnen lopen maar dat zit er echt niet in. Nou ja, flinke pijnstilling erin en morgen maar eens kijken wat kan. Weltrusten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wil B.:
    9 september 2023
    Hoi Betty en Will, wat fijn dat jullie er op uit gaan!!! Mooie omgeving, mooi weer en de honden mee. Allemaal positief :). Wel enorm balen van je pijn Betty. Hopelijk gaat het met de pijnstillers wat beter vandaag. Sterkte. En vooral genieten. Groetjes Wil
  2. Else Smit:
    10 september 2023