Stellingenpad deel 1/dag 2: van Boschoord naar Vledder

9 september 2023 - Vledder, Nederland

Ik heb wonderbaarlijk goed geslapen en de pijn valt mee vanmorgen. Dus besluiten we ons aan het oorspronkelijke plan te houden. We gaan lopen van Boschoord naar Vledder vandaag.

We parkeren de fiets bij recreatiecentrum Adelhof in Vledder en rijden dan naar dezelfde parkeerplaats van gisteren bij Hoeve Boschoord. Vandaar gaan we lopen naar onze fiets. Will fietst dan terug om de auto op te halen en hij pikt mij met de honden weer op bij het terras. Prima constructie zo.

We pakken het vandaag anders aan dan gisteren, nemen meer rustpauzes en ik neem meer pijnstilling verdeeld over meerdere momenten van de dag. En zo lukt het toch om deze route uit te lopen. Daar ben ik heel blij om.

Je bent hier helemaal één met de natuur, je komt onderweg geen horeca tegen. Wij zouden het wel lekker vinden als we onderweg ergens een bakkie konden doen en naar de wc konden. Maar ach.... zonder bakkie vermaken we ons ook wel. We hebben water en broodjes mee en plassen in het wild. Jans en Jet dragen hun eigen water en dat werkt perfect.

Op de fietspaden komen we veel fietsers tegen. Wandelaars zien we nauwelijks, het is stil in het bos. Gelukkig komen we tot nu toe ook geen wolven tegen. Die zijn er veel in dit gebied horen we als we aan een ijskoud biertje zitten na afloop van de tocht.

We hebben nu de 2e deeletappe van de 1e etappe afgerond. Deze loopt van Wateren naar Vledder en is totaal 18,9 km. lang. Het is een prachtige en afwisselende route. Je loopt langs groene weilanden, door bossen (wat echt fijn is met deze temperaturen), over prachtige paars bloeiende heidevelden en langs idyllische vennetjes. Het is echt volop genieten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wil B.:
    10 september 2023
    Wat fijn Betty dat het lopen nu beter ging!!!
    Die rust in de natuur is natuurlijk geweldig. En geen wolven gelukkig. Daar zou ik pas echt bang voor zijn.
    Ehh ...hoe dragen de honden hun water? Domme vraag waarschijnlijk. Ik zie verslag van vandaag ook al. Ga ik zo lezen x
  2. Betty:
    10 september 2023
    Geen domme vraag hoor. Ze hebben beiden een rugzakje op waarin hun water zit.
  3. Wil B.:
    Oh...slim en handig!!!