Stellingenpad deel 1/dag 3: van Appelscha naar Wateren

10 september 2023 - Appelscha, Nederland

Plan was om vandaag van Wapserveen naar Vledder te gaan lopen. Als ik op de kaart kijk zie ik dat dit traject door het open land loopt. Geen bos = geen schaduw = te heet. Laten we dat niet doen.

Na wat kaarten bestuderen besluiten we vandaag van Appelscha naar Wateren te lopen. Die route gaat voor een groot deel door het bos. Dus zo gezegd, zo gedaan.

Wij parkeren de auto in Appelscha bij "De Bosberg" en na een bakkie leut gaan we vol goede moed op pad. En daar gaat het gelijk al mis, de routebeschrijving is nogal ingewikkeld. Maar uiteindelijk komen we toch weer op het juiste pad. Het is een prachtige boswanding en lekker koel onder de bomen.

Na een uurtje gelopen te hebben komen we uit op een groot heidegebied "De Kaele Dunen". En kaal is het met hier en daar een verdwaalde boom. Behalve hei bestaat dit gebied vooral uit zand. Pfff..... warm in de palle zon, ik waan me in de Sahara. Onder een grote boom eten we in de schaduw onze broodjes en knappen we een uiltje. Te heet om ons druk te maken. Ook de hondjes maken dankbaar gebruik van de schaduw.

Na een uurtje stappen we weer op. Het is nog steeds heet en we gebruiken elk stukje schaduw dat we kunnen vinden. Het landschap is net een plaatje zo mooi. We sjokken verder langs een vennetje en snijden dan een stukje af omdat we dan enigszins in de schaduw kunnen lopen.

Uiteindelijk komen we aan op ons park waar we ff met de kop onder de kraan afkoelen en met een lekker ijskoud biertje gaan zitten genieten. Hebben we toch maar weer gedaan, etappe 1 is afgerond. Morgen nog zo'n hete dag, daarna wordt het koeler. Het zou zomaar eens kunnen dat we morgen niet gaan wandelen.

1. Josien:
    10 september 2023
    Je doet het maar wel hoor Betty! Goed van je. Het is een heel mooi gebied. In Wapserveen zit die mooie tuin waar we toen waren met de dames (toen het zo gigantisch regende)
  2. Wil B.:
    10 september 2023
    Ondanks af en toe schaduw toch heel veel zon en heel warm. Complimenten voor jullie ! Inderdaad nog één dag en dan wordt het koeler. Voor veel mensen fijner, zo ook voor jullie !! Dus morgen een dag rust voor jullie is heel begrijpelijk.
    Ging het met je pijn ook redelijk Betty? Voldoende pijnstilling en gaan.... Hoe dan ook fijne dag morgen!