Stellingenpad deel 1/dag 5: van Wapserveen naar Vledder.

12 september 2023 - Wateren, Nederland

Vandaag stallen we eerst de fiets bij "De Adelhof" in Vledder en rijden dan door naar Wapserveen. We parkeren de auto bij het kerkhof en gaan aan de wandel. Het eerste stuk is over de weg. Het tweede stuk, zo'n 3 km, gaat alsmaar rechtdoor over een rulle zandweg langs de Wapserveense Aa. Het is een vrij saai stuk vinden wij. Wij zien thuis ook al volop weilanden dus dat vinden wij iets minder interessant.

Als we ongeveer op de helft zijn spreiden wij ons kleedje in het gras en eten onze broodjes op. Het is fantastisch weer met een zonnetje maar niet te heet. Perfect wandelweer. We blijven hier eventjes liggen doezelen voordat we weer door gaan.

Nu lopen we een stuk over een fietspad. Deze route kan ons niet echt bekoren. Maar dan duiken we een wei in en lopen langs maisvelden. Dat is echt veel leuker dan op een fietspad.

Uiteindelijk komen we toch weer in een bos terecht. Dit vind ik het mooiste deel van deze route. Ik hou van in het bos wandelen.

Hé... voel jij ook regendruppels? Ineens gaat de hemelpoort open en stroomt de regen naar beneden. Gauw onder de bomen.... schuilen. Dat werkt even... totdat het onder de bomen harder regent dan ernaast. Doorlopen dan maar. We worden flink nat, gelukkig zijn we niet van suiker.

Als we bij de Adelhof aankomen is het bijna droog. Maar wij echter niet. De Adelhof is wederom gesloten. O happy days, we kunnen op het terras wel droog zitten. Blijft jammer dat ze dicht zijn, want het is toch lekker om een biertje te drinken na een wandeltocht.

Gelukkig hebben we er vanmorgen aan gedacht om onze jassen in de auto te gooien. Beetje stom dat we ze daarin hebben laten liggen, haha. Will stapt met een nat shirt op de fiets om de auto te gaan halen. Ik wacht met Jans en Jet onder de luifel op het terras. Het kan gekker hoor.

Thuis onder de douche door, droge kleren aan, de natte spullen in het zonnetje hangen dat inmiddels weer schijnt en dan zijn we toe aan een spelletje quixx. Het was weer een leuke dag.

1. Els:
    12 september 2023
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen Bettie!! Nog een fijne voortzetting!!!🥰
  2. Wil B.:
    12 september 2023
    Van alles gehad vandaag en eind goed al goed!! Morgen weer nieuwe kansen, fijne dag dan!