Stellingenpad deel 1/dag 7: Even niet wandelen.

14 september 2023 - Zorgvlied, Nederland

Wat een prachtig weer vandaag, droog, zonnig en niet te heet. Het meest perfecte weer om te wandelen deze week. Plan was om van Hunehuis Havelte naar Steenwijk te gaan lopen vandaag. Helaas is dat er niet van gekomen.

Halverwege onze wandeling van gisteren begon mijn voet zeer te doen. En hoewel ik constant tegen mezelf zei "niet aanstellen, voet goed afwikkelen en doorlopen" werd de pijn erger en erger tot ik er niet meer op kon staan. Maar ja, je zit ergens in the middle of nowhere in een bos en zal er toch weer uit moeten. Na een flinke poos zitten en alle pijnstilling die ik bij me had voor die dag in een keer naar binnen slikken ging het weer enigszins. De laatste 3 km waren geen pretje maar het is gelukt.

Vanmorgen kon ik best weer op mijn voet staan maar tijdens het uitlaten van Jans en Jet merkte ik dat de pijn door lopen weer heftiger werd. Toen maar het besluit genomen om vandaag niet meer te wandelen. En wat baal ik daar van, ik wilde echt perse deze wandeling nog deze week maken.

Wat dan te doen? Fietsen is ook geen optie. Rustig samen ontbeten en toen naar Oosterwolde gereden. Daar eerst koffie op een terrasje bij de Hema. Daarna de Action geplunderd. Daar vrolijk ik altijd van op. Normaal kom ik maar 1x per jaar bij de Action in Den Burg op Texel maar nu dus een keertje extra. Ik heb wol en haaknaalden gekocht, ik heb ineens zin om te haken. Heb ik in geen jaren meer gedaan, ben benieuwd of ik nog weet hoe dat moet.

Weer terug naar huis, hondjes ophalen en naar "Boskefé Kobus" in Zorgvlied voor de lunch. Zij hebben een zonnig terras midden in de bossen en simpel maar heerlijk eten en op elke tafel staat een leuke boodschap. We raken aan de praat met een gezellig stel ergens uit Groningen en voordat we het weten is het een paar uur later.

Weer terug in het huisje spelen we een potje Skipbo. Will gaat nog ff 30 km fietsen. Ik strompel een rondje door het bos met de honden, die moeten tenslotte ook even bewegen. En dan met de voetjes omhoog op de bank een boekje lezen.

Straks na het eten nog een potje jokeren en dan is de dag alweer om. Ik hoop dat ik morgen nog een kleine 5 km kan lopen. Zo niet, dan zijn we bijtijds weer thuis. Maar dat zien we morgen wel weer.

1. Wil B.:
    14 september 2023
    O Betty wat balen voor je. Gisteren was ik onwijs blij en verrast dat je zoveel kilometers gelopen had. Maar dus niet alles ging en gaat zo goed helaas. Zo jammer, want je begon vol goede moed. Haha , de Action...dat herken ik. Ik kom er ook bijna nooit maar als ik er kom word ik daar ook blij van!! Het haken gaat je vast wel lukken:). En morgen, wie weet. Hopen op het beste. Succes!!