Stellingenpad deel 1/dag 8: Terug naar huis.

15 september 2023 - Oudewater, Nederland

Als ik opsta merk ik direct dat wandelen er ook vandaag niet in zit. Jammer hoor. Ik loop een kort stukje door het bos met de honden. Zij mogen even lekker rennen met een aussie die wel van spelen houdt.

Na het ontbijt gaan we op het gemakje inpakken en dan verlaten we Landal Hunerwold State. We rijden naar Theeschenkerij de Maargies Hoeve in Kallenkote. Wat een pracht bedrijf is dit en heel veelzijdig. Het is een heel modern melkveebedrijf, zorgboerderij, theeschenkerij, boerderijwinkel, voedselbos en kooklokaal. Supermooi om te zien en gezellig om op hun terras een kopje thee te drinken uit oude porseleinen kopjes met bloemenprint. Echt de moeite waard om eens heen te gaan.

Daarna gaan we richting huis. In Zeist stoppen we voor een lunch bij het Jagershuys. Nog eventjes genieten op een terrasje.

Op de weg begint het al druk te worden. Een vroege spits hoor ik op de radio. Wij hebben er niet echt last van. Om 3 uur rijden we het erf op, tegelijkertijd met zaakwaarnemer Ries. Die komt even verslag doen over afgelopen week op de boerderij. Koffie Ries? Welja.

Als Ries vertrekt komt Sven achterom rijden. Hij komt Mollie brengen want hij gaat een weekendje weg. Koffie? Ja, doe maar.

He, daar komt Niels ook aan. Wij gaan een weekend weg, mag Mufi bij jullie? Tuurlijk mag dat. Koffie? Eentje dan.

We zijn duidelijk weer thuis. Gelijk een huis vol honden. Wat een gezelligheid.

We hebben het echt leuk gehad. Een leuk huisje, een fijn, rustig park met vriendelijk personeel, mooie wandelingen kunnen maken, prima weer (hoewel wel wat heet de eerste dagen). Door Friesland, Drente en Overijssel gelopen. Wat een prachtig gebied is oa het Drents-Friese Wold. Echt een aanrader. Een volgende vakantie komen de Weerribben aan bod. Lijkt me ook mooi.

1. Karianne:
    15 september 2023
    Fijn dat jullie zo genoten hebben! Toch is thuiskomen ook weer fijn 😊
  2. Wil B.:
    16 september 2023
    Hoi Betty en Will, wat fijn dat jullie zo'n heerlijke week hebben gehad!! Jammer dat lopen en fietsen niet altijd lukte, maar je hebt toch heel wat km.in de benen zitten :).
    Die Maargieshoeve lijkt me inderdaad erg leuk!!!. Tzt wil ik er graag nog meer over horen.
    Jullie hebben weer mooie herinneringen gemaakt afgelopen week.
    En dan thuis helemaal fijn met de zaakwaarnemer en twee zoons een bakkie doen en zoveel honden om je heen : TOP.
  3. Els:
    16 september 2023
    Jullie hebben weer een leuke vakantie gehad en ik heb weer van je verhalen genoten!!