Texel 2023: vrijdag 29 september.

29 september 2023 - Oosterend, Nederland

Het is het eerste weekend van oktober, tijd voor ons jaarlijkse bezoek aan Texel. Will gaat het hele weekend mee dit jaar. Ik rij met Beatrijs mee en Will met Christel en Patrick. Dit jaar 2 nieuwe honden in de groep. Tess van Kees en Sonja en Beatrijs heeft Miep mee. Dribbel is geblesseerd en gaat daarom niet mee dit jaar.

We verzamelen om kwart voor 11 bij Christel en Patrick. We begroeten elkaar, verdelen onze bagage over de andere auto's en dan is het tijd om te vertrekken.

Onderweg hebben we regen, op de boot de traditionele koffie met gevulde koek en als we aankomen bij ons oude vertrouwde huisje in Oosterend is het droog. We installeren ons, Will schroeft wat planken op de stapelbedden zodat het wat gemakkelijker is om er in en uit te stappen.

En dan is er koffie, bijkletsen, kijken wat er nieuw is in het huisje. Andere bank, wat andere schilderijen én we hebben een oven.

We wandelen over de dijk langs de Waddenzee naar de molen en onderlangs weer terug. Het is heerlijk weer en deze 5 km lange wandeling gaat prima.

Ik kook een vegetarisch stoofpotje met aardappelpuree en Beatrijs heeft als toetje iets met mango en kokosyoghurt. Erg lekker.

Na de koffie met likeurtje gaat de muziek aan. We vullen de avond met onze muzikale "talenten" en brullen lekker mee met de liedjes tijdens onze karaoke tot onze kelen er zeer van doen.

1. Josien:
    29 september 2023