Terug naar Kampala

21 november 2018 - Kampala, Oeganda

We brengen nog een heel erg relaxte dag door in The Haven. Je kan hier aan de oever van de Nijl pootjebaden en er is een zonneweide. Wij wandelen een stukje over het platteland naar een rots waar de plaatselijke bevolking dagelijks komt zwemmen. Verder zwemmen we wat in het zwembad, kaarten, lezen en maken een praatje met de duitse eigenaar. Superrelaxte dag. Een beetje te relaxed naar ons idee, dit is niet echt ons ding. Hoewel The Haven een mooie lodge is met een uitzicht dat niet is te evenaren gaat onze voorkeur toch uit naar The Source of a Smile in het centrum. Daar kan je nog eens even naar het centrum lopen, is wat levendiger.

De volgende ochtend pakken we weer in, ontbijten, spelen nog een potje kaart en Geoffrey leert Will hoe hij pool moet spelen. Dan gaan we de jeep weer in. Lunchen nog 1 keer bij het cafe in hartje Jinja. We kiezen beiden voor tilapia. Nu kan het nog een keer, thuis lijkt de tilapia in geen velden of wegen op de zalige verse vis die we hier eten. Kan niet begrijpen dat het allebei tilapia is.

Na de lunch weer op pad. Terug naar Kampala. Een rit van zo'n 2 uur. Om 4 uur komen we aan bij Martijn en Lotte die beiden aan het werk zijn. Maar we worden verwacht en binnen gelaten door Gilbert (de wacht) en Agnes (de huishoudster). We nemen weer afscheid van Geoffrey, nu voorgoed. Bye bye Geoffrey, dank voor alles. Je was een fantastische goede gids en een leuke vent. We keep in touch.

Als Lotte en Martijn om 7 uur thuis komen knappen ze zich even op en dan gaan we gezellig uit eten bij een indisch restaurant. Dat ziet er heel sjiek uit, mooi ruim van opzet en het eten is fantastisch. Zo ontzettend lekker. Het is gezellig en we kunnen even lekker bijpraten.