Terugreis

13 februari 2014 - Snelrewaard, Nederland

Vanmorgen op een terrasje lekker zitten ontbijten in het zonnetje, afgewisseld met een tropische stortbui. Ons laatste maal in Australië.

In het hostel onze bagage opgehaald, uitgechecked en afscheid genomen van de mensen van Bellview Hostel waar we met veel plezier gelogeerd hebben. Leuk kleinschalig hostel met vriendelijke en gezellige mensen die er werken.

We gaan met de taxi (is goedkoper dan de bus, af en toe snap je daar helemaal niets van) naar het vliegveld. We checken in bij Cathay Pacific en daar vragen ze ons of we maar tot Parijs gaan. Ehhh.... nee.... we gaan door naar Amsterdam. Oh, ik kan er wel voor zorgen dat jullie bagage in Amsterdam komt maar ik kan niet jullie boardingpassen printen. Je moet in Hongkong maar even opnieuw inchecken. Hmmm.... wat zal er nu weer mis gaan? Maar oke, dat moet dan maar.

Op het gigantische vliegveld van Hongkong zoeken we ons verloren naar de incheckbalie van Air France, die onze vlucht naar Parijs en dan naar Amsterdam uitvoert. Na zeker een kilometer door een gang lopen vinden we de enigszins weggestopte incheckbalie van Air France en kunnen we inchecken.

Nou ja.... dat denken we. De gebrekkig engelssprekende baliemedewerker deelt ons mee dat we geen boardingpassen krijgen. Er klopt iets niet met onze tickets. Hoezo?? Ik heb hier mijn e-tickets, uitgeprint en wel en er staat ook nog op dat de vluchten bevestigd. Nee, nee, nee, dat klopt niet. U hebt een vlucht van Hongkong naar Amsterdam geboekt. Ja, dat klopt maar dat heeft de KLM veranderd. Ik heb hier toch de e-tickets. Niets mee te maken, ik moet het hoofdkantoor bellen en dat kan pas over 2 uur, dus gaat u daar maar zitten wachten, misschien moet u nog wel bijbetalen ook. Ik ga echt niet bijbetalen hoor. Maar ik ga toch zeker wel mijn vlucht halen? Dat is uw probleem. Excuse me?? Oh sorry, ik bedoel dat is niet uw probleem, dat is ons probleem.

We gaan maar zitten wachten en dan zien we het wel. Gelukkig komt het mannetje ons na 1 uur vertellen dat alles in orde is en dat we onze boardingpassen krijgen. Pfff..... opluchting.

Deze hindernis is genomen. Nu eerst 13 uur in dit vliegtuig en dan de volgende hindernis. In Parijs vertrekt ons volgende vliegtuig 1 uur en 15 minuten nadat we geland zijn. Dat betekend dat we 45 minuten hebben om te boarden. Lijkt me nogal krap, maar we zullen wel zien.

Het vliegtuig heeft een vertraging van 35 minuten opgelopen. Fijn, dat betekend dat we nog een krap kwartiertje hebben om onze aansluiting te halen. We vliegen (lopend, dat wel) het vliegtuig uit, rennen naar de andere terminal, onderweg ziet Will in een glimp dat we met een trein moeten en er staat een trein dus snel daarin en daar gaan we. Zitten we hier wel goed? Ik zie nergens terminal F2 op de bordjes staan. Nou, we zien wel hoor. Gelukkig gaat deze trein naar de juiste terminal, snel naar de veiligheidscontrole en gelukkig wordt Will hier voor de eerste keer deze reis eens niet gefouilleerd en kunnen we snel door de douane.

Gelukkig had het vliegtuig naar Amsterdam ook vertraging en daardoor konden we het nog net halen. Dus landen we volgens plan om half 9 op Schiphol waar Cindy ons al staat op te wachten. Zo komt ook deze prachtige reis weer tot een einde. En het is goed om weer thuis te zijn.