Texel 2023: zondag 1 oktober.

2 oktober 2023 - Oosterend, Nederland

Het regent een beetje als ik naar buiten ga. Vandaag geen andere mensen op de dijk, geen mooie blauwe gloed maar een grauwe, grijze waddenzee. En dus ook geen zonsopgang te zien. De zon blijft achter de grijze wolken. Het wordt een kort rondje vanmorgen.

Gedurende de morgen komt er af en toe toch een waterig zonnetje te voorschijn. Belangrijker is dat het droog is. We gaan op pad voor een boswandeling. Tom loopt mank dus we kiezen voor wandeling De Mient. De Mient was een nat heidegebied waar vee liep en heide werd gewonnen als brandstof. Later kwamen er weilanden en bos.

Deze wandeling is 4,5 km lang maar is halverwege af te korten tot een wandeling van 2,8 km. Het is een leuke boswandeling, mooi gebied. Daarna gaan we lunchen bij Boerderij Eethuis Catharinahoeve. Lekkere verse streekgerechten. En na de lunch is het tijd om te relaxen in ons huisje.

Ad voelt zich niet zo lekker, hij gaat naar bed en eet niet mee. Na de gourmet vermaken we ons met het meezingen met oud-hollandse liedjes. Het is gezellig en voordat we het weten is het alweer 1 uur. Gauw mijn bedje in. Weltrusten.

1. Wil B.:
    2 oktober 2023
    Ondanks het minder mooie weer toch een leuke dag gehad!!