Texel 2023: zaterdag 30 september.

30 september 2023 - Oosterend, Nederland

Ik weet dat vandaag de zon om 7.45 komt dus ik loop om 7 uur de dijk op. Ik word verrast door een ietwat heiig en blauw uitzicht over de Waddenzee. Wauw... wat mooi. Terwijl ik een tijdje sta te genieten van het uitzicht komen er steeds meer mensen de dijk op en blijven hier staan. Dus neem ik de honden mee en loop een stuk verderop.

Ik hou ervan om de zon op te zien komen maar dan wel graag in alle rust zonder andere mensen om me heen. Na 500 meter lopen waan ik me ook weer alleen op de wereld. De honden spelen aan mijn voeten, de wereld kleurt van blauw naar een gouden gloed terwijl de zon langzaam omhoog klimt langs de hemel.

Er is bewolking en het is echt "achter de wolken schijnt de zon". Maar plots verdwijnen de wolken en heb ik prachtig zicht op de zonsopkomst. Ik maak wat foto's en loop dan weer langzaam terug. De zon verdwijnt weer achter de wolken en het magische moment is verdwenen. Wat een bofferd ben ik toch dat ik dit uitzicht heb gehad deze morgen. Mijn dag kan echt niet mooier beginnen.

Later gaan we naar De Cocksdorp om een strandwandeling te maken. We parkeren bij de vuurtoren en lopen het strand op. De honden gaan los en rennen de zee in. Zelfs Jet haalt natte poten. We lopen naar Paal 28 waar we lunchen. Weer besef ik wat een bofferds we zijn. Het is de laatste dag van september en wij zitten hier in ons t-shirt in de zon op het terras te eten. Genieten.

Om terug te gaan kunnen we dezelfde weg langs het strand of een 2 km langere weg door de duinen. Ik kies ervoor om via het strand te gaan, dat is denk ik wel mijn limiet voor vandaag. Het blijkt dat ik daar gelijk in heb. We hebben 7.07 km gelopen en voor mij is dat genoeg.

Het plan is om naar De Koog te rijden, daar iets te drinken en boodschappen te doen. Ik besluit thuis te blijven. Zo gezegd zo gedaan. Ik ga ff lekker douchen en dan even liggen op de bank met een boekje. Da's ook best lekker.

's Avond gaan we als vanouds gourmetten. Kees en Sonja brengen vlees mee wat ze nog over hadden van hun feest. Lekker hoor. Na het eten zitten we er een beetje doorheen, iedereen kakt een beetje in. Dus nu even geen spel en even geen karaoke. Morgen beter.

1. Wil B.:
    1 oktober 2023
    Betty wat fantastisch!!! Ik snap dat je je een bofferd voelt. Je kan het altijd zo mooi beschrijven en dan die prachtige foto's erbij. Ook nog 7 km gelopen!!! Echt heel fijn dat je zo geniet, ook met de honden en het gezelschap. XXX
  2. Els:
    3 oktober 2023
    Ik vind het zo leuk dat ik nu onderdeel uit maak van dit weekend!! Zoals jij het beschrijf lijkt het zo mooi maar het is precies zoals het was!! Fijn om te lezen!!