Texel

3 oktober 2014 - Oosterend, Nederland

We zijn net terug van vakantie of ik vertrek alweer voor ons jaarlijkse uitje met de speurgroep naar Texel. Op 3 oktober verzamelen we rond half 11, bij Patrick en Christel deze keer. Wie gaan er dit jaar mee? Patrick en Christel met hun tatra Tom, Ad en Els met hun labrador Gina, Beatrijs met haar bearded colly Abby, Kees komt pas op zondag, hij heeft zaterdagavond andere bezigheden, maar Sonja gaat met hun kruising Tessa nu al mee. En ik met mijn duitse herder Tara en mijn jack russel terrier Emma. Het is vreemd om maar met 2 hondjes te zijn. Mijn labrador Noortje en jack russel terrier Jiska worden enorm gemist (door mij dan).

We gaan op pad, ik rij als altijd met Beatrijs mee. Op de boot gaat iedereen een kopje koffie drinken maar aangezien ik bang ben dat Tara de auto sloopt als ik haar achter laat, blijven Beatrijs en ik altijd in de auto. Kees komt ons dan altijd een kopje koffie brengen, maar ja, die is er nu niet bij. Maar hij heeft een top-vriendin die dit van hem overneemt en zo hebben Be en ik toch nog koffie. Lekker.

Na de overtocht rijden we naar Waddenpark Avanti in Oosterend en kunnen we onze intrek weer nemen in ons oude, vertrouwde huisje. Nog verbeteringen/veranderingen dit jaar? Kijk, we hebben nieuw serviesgoed.

Iedereen neemt zijn vertrouwde bed weer in beslag en dan is het tijd voor een wandelingetje. Het is prachtig weer. We lopen naar de dijk en wandelen langs de waddenzee tot de molen, steken de weg over en zo weer terug naar het huisje.

Dit jaar moeten we onze wandelingen aanpassen aan Gina die al wat ouder wordt en een gezwel aan haar poot heeft waardoor ze niet zo gemakkelijk loopt. Geen enkel probleem om hier rekening mee te houden.

Sonja kookt heerlijke nasi, dat is echt smullen en Beatrijs heeft een zalig toetje als afsluiter. Deze eerste avond kletsen we lekker bij (we zien elkaar tenslotte maar een keer in de week) drinken koffie met likeurtje en daarna nog iets anders. Hondjes uitlaten en dan lekker naar bed. Welterusten.

De volgende ochtend sta ik om half 7 onder de douche en laat ik de honden uit. Ik neem behalve Tara en Emma ook Abby en Tom mee. Op het veld achter mogen de honden los maar heb je wel opruimplicht. Geen enkel probleem, ik heb zakjes genoeg bij me. We lopen een half rondje en ineens hoor ik plons. Emma is de sloot door achter een haas aan. Mijn eerste prioriteit is Tara aan de riem te krijgen want die is ook weg als ze de kans krijgt. Gelukkig kan ik haar op tijd aanlijnen. Inmiddels heeft Emma door dat ze die haas toch niet te pakken krijgt dus komt ze weer terug.

Maar nu moet ze de sloot nog door. Emma is absoluut geen zwemmer en nu de adrenaline van een jacht niet door haar adertjes ruist is de sloot een enorme uitdaging. Daar sta ik dan met 3 honden aan de lijn te roepen en te lokken. Ik besluit eerst maar terug te lopen naar het huisje om de andere drie beestjes thuis te brengen en dan maar te gaan kijken hoe ik Emma weer naar onze kant krijg.

Terwijl ik weg loop hoor ik weer een plons en ja hoor.... madam Emma staat druipend nat weer aan de juiste kant van de sloot. Opluchting, aanlijnen, terug naar huis, afdrogen en op je kleed blijven liggen tot je droog bent.

Na het ontbijt vertrekken we richting strand. Het is heerlijk weer en er is een vliegerfestival op het strand. We lopen in onze shirtjes richting De Koog maar komen niet te dicht bij de vliegers omdat we niet willen dat de honden iets verstoren. Rechtsomkeer dus en weer terug lopen. Plots zien we een kopje boven de zee uitkomen. Kijk nou... een zeehond. Blijft altijd mooi om wildlife te zien. We staan een poosje te kijken en de zeehond duikt weer onder en komt weer boven enzovoorts.

In De Koog lunchen we bij ons favoriete restaurantje. Ieder jaar komen we hier wel en we worden ook herkend. Dan gaan splitsen we op, sommigen gaan shoppen voor de gourmet vanavond, sommigen gaan shoppen voor de lol en sommigen passen op de honden. Het was een heerlijke relaxte dag.

´s Avonds gourmet als altijd en we spelen nu eens geen party&go, maar een ander leuk spel. Ik ben even vergeten welk spel maar het was wel leuk.

De volgende ochtend komt Kees erbij. Hij is mooi op tijd en vandaag kiezen we voor een wandeling in de bossen en tussen de velden. Weer fantastisch mooi weer. In De Cocksdorp gaan we voor onze traditionele koffie met homemade appeltaart ipv een lunch. We slenteren nog even door het dorp alvorens weer terug naar het huisje te gaan.

Wederom gourmet (lekker!!) en nu wel party&go extreme. Mannen tegen de vrouwen en natuurlijk winnen de dames weer. Alles als vanouds.

Maandag moeten we voor het eerst dit weekend een jas aan. Het is wat kouder vandaag. We gaan naar de markt in Den Burg en natuurlijk gaan we weer shoppen bij de Action. Heerlijk vind ik dat. De mannen vermaken zich in "De Lindenboom" en passen op de honden. Bepakt en bezakt keren wij vrouwen weer terug en na een lunch is het echt tijd om de thuisreis aan te vangen. Op de boot nemen we afscheid van elkaar, tot volgende week bij het speuren.

Het was weer heerlijk, als vanouds. Ad, Beatrijs, Christel, Els, Kees, Patrick en Sonja, bedankt voor wederom een weekend vol gezelligheid en lachen. Ik heb er weer van genoten en heb nu alweer zin in volgend jaar.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade