Wandeling in Rincón de la Vieja NP, Costa Rica

25 januari 2019 - San José, Costa Rica

Het wordt gewoonte, half 7 ontbijt, 7 uur in de bus naar het berggebied rondom de vulkaan Rincón de la Vieja. In dit Nationaal Park is veel vulkanische activiteit en er ontspringen vele bronnen en riviertjes.

Daar gaan we een wandeling maken. Het is weer prachtig. We zien borrelende modderpoeltjes en dampende bronnen. Dat alles in een heel mooi landschap.

De nationale bloem van Costa Rica, de purperen orchidee (guaria morada) schijnt hier veel voor te komen maar wij zien hem niet. Ook schijnen er veel neusbeertjes (coati's) te leven die wij ook niet zien. De anderen zien slingeraapjes, slangen, vogels maar wij niet. Wat wij wel zien zijn agouti's en een kleine leguaan. Ook erg leuk.

Daarna gaat de reis terug naar San Jose, best een lange busreis. We checken weer in bij hotel El Sesteo en lopen dan de 40 minuten naar het centrum van de stad.

San Jose heeft weinig uitstraling. We bekijken een kerk, een soort muziektent, de kathedraal en het theatergebouw.

Daarna hebben we echt zin om te gaan eten. We vinden een soda, een soort bruin cafe, waar we een casado bestellen. Echt heerlijk weer dit.

We besluiten een taxi terug naar het hotel te nemen. Niemand heeft nu nog zin om 40 minuten in het donker door de straten van San Jose te gaan lopen dwalen. Will en ik gaan met Roelof in een taxi, wij betalen 2000 colones. Nico, Claudine en Diny nemen een andere, komen iets later aan. Zij moesten 5600 colones betalen. Flink afgezet dus. Maar beide taxi's reden op de meter dus hoe kan dat.

Wij gaan met Roelof bij het Mccafe op de hoek van de straat een bakkie doen want we hebben zin in koffie. Daarna sluiten we samen met Marina en Igor de avond af in de tuin van het hotel onder het genot van een rum-cola.