Waterval, tempel en kratermeren

25 januari 2013 - Munduk, Indonesië

Helaas lukt het me niet om normaal te lopen vandaag. Dat is balen. Niels en Will gaan een waterval bekijken en ik zoek maar een internetcafe op. Daar kan ik bij zitten.

De wandeling en de waterval zijn erg mooi. Wat jammer dat ik dat moet missen. Maar Will en Niels zijn enthousiast. We vertrekken vandaag en aangezien er geen bussen rijden in Munduk moeten we weer een taxi regelen. Will vraagt bij de bali en een taxi kost 450.000,00 rp. De enige andere plek waar we een taxi kunnen regelen in dit gehucht is bij een ander hotel of guesthouse en dat zal elkaar qua prijs niet veel ontlopen. Toch maar even proberen.

We lopen naar buiten en een medewerkster van het hotel komt ons achterna. Ze hoorde dat wij naar een taxi vroegen en haar man heeft een auto. Die wil ons wel wegbrengen. Wij moeten er wel om lachen. De faciliteiten die het hotel biedt worden stiekem door hun medewerkers goedkoper aangeboden. Na wat onderhandelen brengt de man ons weg voor 300.000,00 rp en dan stoppen we ook nog bij de tempel Ulun Bratan onderweg. Best gelopen.

We rijden naar de top van de Bratan vulkaan en hebben daar een geweldig uitzicht op 2 kratermeren. Erg mooi en we stoppen even om van het uitzicht te genieten. Dan gaan we verder naar de tempel die aan een van de meren staat. De tempel is niet heel erg opzienbarend, maar wel leuk om te zien. En even lekker de benen strekken. Na een hapje gegeten te hebben gaat de rit weer verder.

We komen aan in Ubud en dan gaan we zoeken naar een hotel. Vannacht zijn we nog met 3 maar morgen komen er 4 bij. Dan merken we dat het gelijk moeilijker wordt om accomodatie te vinden. Bovendien is Ubud behoorlijk toeristisch en zit er al veel vol.

We vinden een guesthouse met zwembad waar we evt. ook de komende nachten met z'n allen kunnen verblijven, maar we vinden het wel een beetje prijzig. We laten onze bagage achter en zoeken op ons gemakje verder. En we vinden een slaapplaats bij guesthouse Puri Muwa op Monkey Forest Road. Hier kunnen we een goede deal sluiten, dus morgen verhuizen we.

We verkennen Ubud een beetje, wensen Cindy en Pim, Sven en Lars een goede vlucht want die stappen vanavond 9 uur nederlandse tijd (4 uur in de nacht balinese tijd) op het vliegtuig. Morgenavond zijn ze hier.